به وب سایت لباست خوش آمدید

ست کردن انواع کفش مردانه
به روشی جذاب

پاها اعضایی از بدن به شمار می‌روند که در بیشتر اوقات روز، فعال هستند. ما به طور روزانه دقایق و ساعات بسیاری را در حال پیاده‌روی به سر می‌بریم یا روی پاهایمان می‌ایستیم. اگر از پاهایمان محافظت نکنیم، در مواجهه با سطوح مختلف آسیب می‌بینند. راه حل آن استفاده از انواع کفش مردانه و زنانه است. در گذشته محافظت از پاها فکر انسان‌ها را به خود مشغول کرده و باعث اختراع کفش شده‌است. به مرور زمان علل زیبایی‌شناختی نیز به عامل محافظت افزوده شد و انواع مختلف کفش برای مصارف گوناگون افراد تولید گردید. امروزه در بازار مدل‌های متنوعی از کفش برای آقایان، بانوان و کودکان به فروش می‌رسد. تمرکز اصلی ما در این مقاله روی انواع کفش مردانه است.

به هر مکانی که پا می‌گذاریم باید کفش مناسب آن‌جا را بپوشیم. کفش‌های مردانه بر اساس موقعیت، جنس و کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. انتخاب کفش مناسب یک موضوع و ست کردن آن با لباس‌ها، مسئله دیگری است. اگر شما هم از جمله آقایانی هستید که ست کردن کفش با لباس برایشان مهم است، خواندن این مطلب به شما در این زمینه کمک می‌کند.

با انواع کفش مردانه آشنا شوید

بهتر است برای انتخاب لباس مناسب موقعیت یا فعالیت مورد نظرمان وقت بگذاریم، اما اگر نتوانیم لباس‌هایمان را با کفشی که برازنده آن باشد ست کنیم، وقتمان هدر رفته و ظاهرمان هارمونی خود را از دست می‌دهد. آقایان نیز به اندازه بانوان باید در مورد انواع مختلف کفش مردانه اطلاعات کافی داشته باشند. انتخاب کفش درست و متناسب به جذابیت شما می‌افزاید. 

کفش‌های مردانه با توجه به جنس، مدل، کارایی و شرایط جوی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند. در بخش حاضر قصد داریم شما را با این دسته‌بندی آشنا کرده و اسم انواع کفش مردانه را به شما یاد دهیم.

بوت و نیم بوت مردانه

انواع بوت و نیم بوت های مردانه لاکچری

کفش کالج مردانه

خرید انواع کالج های مردانه شیک

انواع کفش مردانه

خرید بهترین کفش های مردانه

کفش کلاسیک مردانه

کفش های کلاسیک مردانه با قیمت مناسب

کفش‌های مردانه بر اساس جنس

کفش‌های مردانه به دلیل تنوع مواد اولیه به کار رفته، جنس‌های متفاوتی دارند. جیر یکی از این مواد اولیه است که برای ساخت کفش مورد استفاده قرار می‌گیرد. کفش‌های از جنس جیر تنوع رنگی بسیاری داشته و با لباس‌های مختلفی ست می‌شوند. کفش مردانه جیر را می‌توان در اماکن و موقعیت‌های مختلفی پوشید.  محبوب‌ترین و پرکابرد‌ترین جنس کفش مردانه، چرم است. کفش‌های مردانه چرمی بسیار راحت و شیک هستند و می‌توان آن‌ها را برای انواع مناسبت‌های رسمی و غیر رسمی پوشید. ماندگاری و کیفیت بالای چرم، کفش‌های از این جنس را بین افراد و مخصوصا آقایان پر طرفدار کرده‌است. کفش‌هایی مناسب پیاده‌روی‌ها طولانی، خرید، گردش یا سر پا ایستادن هستند که سبک و راحت باشند. به همین دلیل از پارچه برای ساخت این مدل کفش‌ها استفاده می‌کنند. پارچه، انعطاف بیشتری به کفش داده و مانع از عرق کردن پاها را می‌شوند. دسته‌ای از کفش‌های مردانه هستند که در ساخت آن‌ها از ماده اولیه ضد آب استفاده می‌شود. این کفش‌ها  در مواقع بارانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کفش‌های مردانه بر اساس مدل

کفش‌های مردانه در انواع مدل‌های پاشنه‌دار، لژدار، دارای پاشنه مخفی، بنددار، بدون بند، زیب‌دار، چسبی، جورابی و دست‌دوز ساخته و در بازار عرضه می‌شوند.

کفش‌های مردانه متناسب با شرایط جوی

طراحی و شکل ظاهری کفش‌ها با توجه به شریط آب و هوایی، متغیر است. بوت و نیم بوت برای فصل سرد و صندل برای فصل گرم مناسب هستند.

کفش‌های مردانه بر اساس کاربرد

کفش‌ها برای مقاصد مختلف ساخته و پوشیده می‌شوند. انواع کفش مردانه با توجه به کاربرد شامل کفش‌های روزمره، اداری، مجلسی، کوهنوردی، مناسب پیاده‌روی و طبی هستند.

کدام کفش های مردانه مناسب مجالس هستند؟

در مواقعی که قرار کاری دارید یا می‌خواهید به مجلس خاصی بروید، بهتر است کفش کلاسیک بپوشید. این نوع کفش مردانه به شما ظاهری شیک و جذاب می‌بخشد. در این قسمت برخی از مهم‌ترین انواع کفش مردانه مجلسی را به شما معرفی می‌کنیم.

کفش Oxford

کفش آکسفورد یکی از انواع کفش مردانه می باشد که معروف‌ترین کفش مردانه مجلسی است. دانشجویان دانشگاه آکسفورد اغلب این مدل کفش را می‌پوشیدند. علت نام‌گذاری کفش آکسفورد و محبوبیت آن نیز به همین دلیل است. این مدل کفش رسمی معمولا از چرم ساخته می‌شود و رویه‌ای چند قسمتی و شبیه به تکه‌دوزی دارد. آکسفورد جزو مدل‌های بنددار است، اما بندها کشی بوده و نمی‌توان آن‌ها را باز و بسته کرد. این مدل کفش، پاشنه کوتاهی دارد.

 مشکی و قهوه‌ای دو رنگ پر طرفدار این کفش کلاسیک مردانه به شمار می آیند. این در حالی است که کفش آکسفورد رنگ‌بندی متنوعی دارد. این مدل از کفش را باید با شلوار پارچه‌ای ست کرد.

کفش Brogue

کفش بروژ یا بروگ یکی از انواع کفش مردانه رسمی است که به کفش آکسفورد شباهت دارد. جزئیات و تزئینات این کفش بیشتر از آکسفورد است. در سطح رویه کفش و در قسمت انگشتان، سوراخ‌های ریزی برای زیبایی هر چه بیشتر کفش تعبیه شده‌است. نوک این کفش تیز بوده و به پرنده‌ای با بال‌های باز شباهت دارد. بسته به تعداد و محل قرارگیری سوراخ‌ها، این کفش به چهار مدل بروژ کامل، نیمه بروژ، ربع بروژ و بروژ باله‌بلند تقسیم می‌شود. تفاوت دیگر این کفش با آکسفورد در قابلیت باز و بسته شدن بندها است. این کفش رسمی مردانه باید با کت و شلوار یا شلوار پارچه‌ای ست شود.

کفش Derby

کفش دربی از نظر ظاهری به کفش آکسفورد شباهت دارد؛ با این تفاوت که تکه‌دوزی‌های رویه کفش حذف شده‌است. این کفش از قطعه چرمی یک تکه تشکیل شده و نوکی باریک و پنجه‌ای کشیده دارد. بخش قرارگیری بندها در کفش دربی کاملا باز و از هم جداست. بندهای این کفش به راحتی باز و بسته می‌شود. زیره این کفش به رویه آن دوخته شده‌است. کفش دربی در گذشته برای شکار و سوارکاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. این مدل کفش با لباس‌های رسمی و گاها غیررسمی پوشیده می‌شود.

کفش Blucher

بلوکر یکی از انواع کفش مردانه رسمی به حساب می‌آید. این کفش بسیار شبیه به کفش دربی است. کفش دربی از اتصال چند بخش بزرگ تشکیل می‌شود، در حالی که رویه کفش بلوکر یک تکه است و فقط زبانه‌ها به آن متصل می‌گردد.

کفش Monk Strap

این مدل کفش بیشتر از جنس چرم دوخته می‌شود، طراحی بسیار ساده و مینیمالی دارد و پاشنه بلند است. به طور کلی کفش‌های پاشنه بلند مثل کفش مونک به بلندتر شدن قد کمک می‌کنند. بالشتک‌های به کار رفته در داخل این مدل کفش‌ها باعث راحتی پاها هنگام راه رفتن می‌شود. در ساخت این کفش به جای بند از یک یا دو سگک استفاده کرده‌اند. کفش مونک با لباس‌های رسمی و رنگ روشن هماهنگی بیشتری دارد. می‌توانید کمربند، ساعت و حتی دکمه سردست خود را با  طرح و مدل سگک کفش مونک ست کنید.

کفش Saddle

کفش سدل یا زین اسبی همان کفش آکسفورد است که لایه‌ای اضافی و با رنگ متفاوت مانند زین اسب روی کفش تعبیه کرده باشند.

ارتباط با کارشناسان لباست

شما می توانید مشخصات و نظرات خود را در فرم زیر ارسال کرده تا در سریع ترین

زمان ممکن کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

چه کفش‌هایی را با تیپ غیررسمی بپوشیم؟

هنگامی که می‌خواهید به دانشگاه بروید یا در محل کار خود حاضر شوید، بهتر است کفش‌های غیررسمی را انتخاب کنید. این نوع کفش‌ها از نظر ظاهر و کارایی بین کفش‌های رسمی و اسپرت قرار می‌گیرند که به آن ها کژوال می‌گویند. برخی از معروف‌ترین کفش‌های کژوال مردانه عبارت اند از:

  • کفش کالج 
  • کفش کتانی
  • کفش موکازین
  • کفش قایقرانی
  • کفش SLIP-ON 

کفش کالج یا Loafer

یکی از انواع کفش مردانه چرم، کالج است. لوفر کفش سبک، بدون بند و پاشنه کوتاه است که برای مناسبت‌های رسمی و غیررسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفش همانطور که از نامش پیداست، بیشتر در بین دانشجویان طرفدار دارد. کفش کالج را می‌توان بدون جوراب یا به همراه جوراب مخصوص این مدل کفش پوشید. کفش کالج پنی، منگوله‌ای و گوچی از جمله انواع کفش مردانه کالج به شمار می‌روند. کفش لوفر معمولا با شلوار جین، باربری، پارچه‌ای و کتانی ست می‌شود.

کفش Moccasin

کفش موکازین یکی از انواع کفش مردانه می باشد که توسط بومیان آمریکایی ساخته شده و متناسب با فرهنگ و عقاید آن‌ها با انواع مهره و منگوله تزئین می‌گردد. موکازین یکی از انواع کفش مردانه است که به دلیل زیره نرم و راحت، بیشتر برای پیاده‌روی، گردش و جلسات روزمره به کار می‌رود. موکازین را می‌توان به دلیل شباهت، یکی از انواع کفش مردانه کالج به شمار آورید. تفاوت اصلی این کفش با لوفر در این است که موکازین از یک تکه چرم بزرگ ساخته می‌شود، اما کفش کالج را با چندین تکه چرم می‌دوزند. موکازین همچنین نرم‌تر و منعطف‌تر از لوفر است. کفش موکازین را می‌توانید با شوار کتان، پارچه‌ای و جین همرنگ با کفشتان ست کنید.

کفش قایقرانی یا Boat

این کفش بیشتر مناسب آب و هوای گرم است و معمولا بدون جوراب پوشیده می‌شود. رویه کفش قایقی از جنس کتان یا چرم و زیره آن از جنس پلاستک نرم است. این کفش بنددار بوده و سوراخ‌هایی در اطراف آن تعبیه شده که یک بند از جنس رویه کفش از درون آن‌ها می‌گذرد. کفش قایقرانی ضد آب بوده و از لیز خوردن جلوگیری می‌کند. این مدل کفش رنگ‌بندی زیادی دارد و با اکثر لباس‌ها به راحتی ست می‌شود.

کفش SLIP-ON

رویه این مدل کفش از جنس چرم و زیره آن از جنس پرفورمنس است. این کفش بدون بند بوده و پنل‌هایی کشی برای راحت‌تر پوشیدن و درآوردن کفش بر روی آن تعبیه کرده‌اند. این کفش کفی بسیار راحتی دارد و گزینه مناسبی برای پیاده‌روی‌ یا سر پا ایستادن به حساب می‌آید.

کفش اسپرت مردانه شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

کفش اسپرت مردانه

خرید بهترین کفش راحتی مردانه

ما نمی‌توانیم در زمان پیاده‌روی، ورزش کردن یا دویدن کفش رسمی یا غیررسمی بپوشیم. کفش مناسب این نوع فعالیت‌ها، اسپرت نام دارد. در این بخش شما را با انواع کفش اسپرت مردانه آشنا می‌کنیم.

کفش Sneaker

یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع کفش مردانه اسپرت، اسنیکر است. آقایان اغلب از این کفش برای ورزش و تمرین کردن و دویدن استفاده می‌کنند. رویه این کفش بسیار نرم و سبک و زیره آن از جنس فوم است که باعث سهولت در قدم برداشتن و دویدن می‌شود. 

طراحی کفش مردانه اسپرت به گونه‌ای است که از عرق کردن پاها داخل کفش جلوگیری می‌کند. کفش اسنیکر از نوع بنددار و مناسب برای هر رده سنی است. این کفش ورزشی مردانه در مدل‌های ساق بلند، ساق کوتاه، مید تاپ، لژدار، مناسب پیاده‌روی و دویدن تولید می‌شود.

 کفی و زیره کفش اسپرت و راحتی مردانه مثل اسنیکر به صورتی طراحی می‌شود که فشارهای وارده به پاشنه را خنثی کند و از پیچ خوردن مچ پا هنگام ورزش جلوگیری به عمل آورد.

کفش کتانی

کفش کتانی مردانه یکی از انواع کفش های اسپرت به شمار می‌رود. کتانی بسیار شبیه به کفش اسپرت است، اما با یکدیگر تفاوت‌هایی نیز دارند. عمده‌ترین تفاوت این دو کفش در جنس رویه آن‌ها است. معمولا رویه کتونی مردانه از جنس پارچه و رویه کفش اسپرت از جنس پلاستیک و گاها پارچه ساخته می‌شود. در ساخت این مدل کفش از چرم یا جیر نیز استفاده می‌کنند. 

کفش کتانی چرمی مانند انواع کفش مردانه چرم برای قرارهای کاری و مجالس نیز پوشیده می‌شود. کتانی در دسته‌بندی انواع کفش مردانه اسپرت قرار می‌گیرد، اما در مناسبات غیررسمی و روزمره نیز به کار می‌رود. به راحتی می‌توان این کفش را با انواع تیشرت و شلوار جین ست کرد و تیپی کژوال داشت. 

کفش All Star

آل استار نام تجاری کفش کانورس است که در ابتدا مخصوص بسکتبالیست‌ها اختراع شد. این کفش بنددار بوده و دو نوع ساق بلند و ساق کوتاه دارد. رویه این کفش، پارچه‌ای و زیره آن تقریبا صاف و بدون پاشنه است. کانورس یکی از انواع کفش مردانه به شمار می‌رود که به دلیل تنوع رنگ و طرح با هر لباسی ست می‌شود. امروزه کفش آل استار تبدیل به کفشی روزمره برای پیاده‌روی، رفتن به دانشگاه یا تفریح شده‌است.

نکاتی که باید بدانید

اگر ورزشکار حرفه‌ای هستید و در یک رشته ورزشی خاص مثل فوتبال، بسکتبال یا والیبال فعالیت می‌کنید، باید کفش اسپرت مخصوص همان ورزش را پوشید. این کار باعث می‌شود از نظر فیزیکی در طولانی مدت آسیب نبینید. آقایانی که علاقه‌مند به کوهنوردی یا صخره‌نوردی هستند باید کفش مناسبی انتخاب کنند که مقاوم‌تر باشد و از پاها محافظت کند.

قبل از خرید کفش اسپرت مردانه، اطلاعات خود را در زمینه نام برندها و اسم انواع کفش اسپرت مردانه بالا ببرید. امروزه برندهای معتبر زیادی در حال تولید و عرضه کفش‌ها اسپرت هستند. نایکی، آدیداس، پوما، اسکیچرز و ریباک در زمره معروف‌ترین کمپانی‌های ساخت کفش ورزشی قرار دارند.

در فصل تابستان چه نوع کفشی بپوشم؟

هوا که گرم می‌شود پاها درون کفش عرق می‌کنند. این موضوع در مدت زمان طولانی به پاها آسیب می‌زند و باعث بروز بیماری پوستی می‌شود. به همین دلیل بهتر است کفشی بپوشم که هوا در آن جریان داشته باشد. 

صندل تابستانی

صندل‌‌ها جزو کفش‌های غیررسمی هستند و با لباس‌های راحت مثل شلوار پارچه‌ای، شلوارک، تیشرت و پیراهن هاوایی ست می‌شود. رویه صند‌ل‌ها باز است و بندی در پشت آن تعبیه شده که کفش را در پاها محکم نگه می‌دارد. صندل تابستانی از جمله انواع کفش مردانه است که به دلیل سبکی و انعطاف‌پذیری بالا، گزینه خوبی برای پیاده‌روی در این فصل گرم محسوب می‌شود. 

Flip Flop

فلیپ فلاپ همان دمپایی انگشتی است و رویه‌ای به شکل Y دارد. این زبانه انگشت شست پا را از مابقی انگشت‌ها جدا می‌کند. با اضافه کردن یک بند در پشت، فلپ فلاپ تبدیل به کفش تابستانی می‌شود. این پوشش پا بیشتر مناسب ساحل و استخر است. دمپایی انگشتی به دلیل زیره لاستکی و انعطاف‌پذیری بالا برای قدم زدن و تفریح بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

به غیر از دو مدل کفشی که در بالا معرفی شد، می‌توان کفش‌های پارچه‌ای مثل کتانی یا برخی کفش‌های جلو بسته مانند کفش کالج و تخت مردانه را در فصل گرم سال پوشید. کفش قایقرانی نیز برای تابستان گزینه مناسبی به حساب می‌آید. اگر از طرفداران کفش چرمی هستید، بهتر است مدلی بنددار با جنس چرم مرغوب خریداری کنید که اجازه دهد پاهایتان داخل کفش نفس بکشد. بعضی از کفش‌های اسپرت که رویه‌ای از جنس پارچه و توری‌شکل دارند نیز برای تابستان مناسب هستند.

ناگفته نماند که کفش‌های تابستانی می‌توانند به همراه بند پشت یا بدون آن دوخته شوند. این موضوع دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. زیره این مدل کفش‌ها از جنسی ساخته شده که بیشترین چسبندگی را با سطوح ایجاد می‌کند و مانع سر خوردن می‌شود.

در فصل پاییز و مخصوصا زمستان باید کفشی پوشید که پاها را گرم نگه دارد، جلوی ورود آب به داخل کفش را بگیرد و لژ آن مانع از لیز خوردن روی سطوح لغزنده باشد. معمولا ارتفاع زیره کفش‌های مناسب آب و هوای سرد، بلندتر است. اغلب از جیر و چرم برای دوخت این کفش‌ها استفاده می‌کنند. بوت و نیم بوت جزو این دسته از کفش‌ها هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مدل‌های بوت و نیم بوت مردانه را به شما معرفی می‌کنیم.

بوت Chelsea

چلسی یک بوت پاشنه کوتاه با طراحی مینیمال است. عمده طرفداران این بوت، ستارگان راک انگلیسی هستند. قسمت جلوی بوت چلسی گرد است، بند ندارد و قد آن تا مچ پا می‌رسد. رویه این بوت از جنس چرم ظریف است و به جای بند، دو پنل کشی و یک زبانه در پشت خود دارد که پروسه پوشیدن و درآوردن چکمه را آسان می‌کند. بوت چلسی از جمله انواع کفش مردانه است که در موقعیت‌های رسمی پوشیده می‌شود، اما می‌توان آن را با تیپ غیررسمی نیز پوشید. این مدل بوت با شلوار کتان و جین، اورکت و پالتو ست می‌شود. 

بوت Chukka

بوت مدل چوکا مانند بوت چلسی، پاشنه کوتاهی دارد و از چرم ساخته می‌شود. ارتفاع بوت چوکا تقریبا هم‌اندازه یا حتی کوتاه‌تر از بوت چلسی است. بوت چوکا بنددار بوده و از نظر ظاهری شباهت بسیاری به کفش دربی دارد. این مدل بوت برای استفاده روزمره و همچنن رسمی مناسب است. بوت چوکا با شلوار جین، هارمونی بسیار خوبی دارد.

بوت Wingtip

این بوت از نظر ظاهری شبیه به کفش‌های آکسفورد و بروژ است. سوراخ‌ها، تزئینات و تکه‌دوزی‌های بیشتری در طراحی این چکمه به کار می‌رود. تکه‌ای چرم به شکل بال پرنده روی بخش جلویی این بوت تعبیه شده‌است. به همین علت نام آن را وینگ تیپ گذاشته‌اند. این بوت به همراه کت اسپرت استایلی زیبا و بی‌نظیر را می‌سازد.

بوت مخصوص برف

این مدل بوت ساق بلند بوده و بند دارد، از چرم دو لایه ساخته شده و زیره آن استوک‌دار است. بوت مخصوص برف برای افرادی تولید شده که در مناطق سردسیر و برفی زندگی می‌کنند یا علاقه‌مند به کوهنوردی در هوا سرد هستند. 

بوت مخصوص کار

نوع دیگری از چکمه با عنوان بوت مخصوص کار وجود دارد که بدنه آن محکم‌تر از سایر مدل‌های بوت و نیم بوت است. این کفش از پاها در برابر ضربه خوردن یا افتادن شیئی روی آن‌ها محافظت می‌کند. بوت کاری گزینه مناسبی برای ساختمان‌سازی و کار در معدن به شمار می‌رود. ارتفاع ساق بوت و نیم بوت‌های مردانه اغلب تا مچ پا و بالاتر است. چکمه‌های مردانه با هر مدل لباسی ست می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را به طور دقیق به رسمی و غیررسمی تقسیم کرد. در ساخت برخی از بوت‌ها و نیم بوت‌های مردانه از زیپ و سگک برای تسهیل پوشیدن و درآوردن، استفاده می‌شود. مدل دیگر کفش زمستانی مردانه، پوتین است. معمولا پوتین‌ها ساق کوتاه هستند. می‌توان بوت و نیم بوت مردانه را با انواع کاپشن، کت، پالتو، شلوار، کیف و دستکش ست کرد.

چه کفش‌هایی برای هوای سرد

مناسب‌تر هستند؟

هنگام خرید کفش مردانه به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر می‌خواهید خریدی رضایتبخش داشته باشید و کفش دلخواهتان را تهیه کنید، باید موارد زیر را قبل از خرید مد نظر قرار دهید.

آشنایی با انواع مختلف کفش 

هر کفش برای مقصود خاصی پوشیده می‌شود. کفش‌ها باید متناسب با موقعیت و مکانی باشند که قرار است در آن حضور داشته باشید. کفش‌های مردانه به انواع مجلسی، غیررسمی، اسپرت، تابستانی، زمستانی و طبی تقسیم می‌شوند. ابتدا علت خرید کفش را مشخص کنید. سپس اطلاعاتتان را در مورد انواع کفش بالا ببرید. حالا وقت خرید است.

جنس رویه و زیره کفش

کفش‌های مردانه از نظر جنس رویه و زیره بسیار متنوع هستند. برای ساخت کفش‌های رسمی اغلب از چرم و جیر استفاده می‌کنند. جنس رویه کفش مردانه ممکن است پارچه‌ای یا کتان نیز باشد. معمولا زیره کفش‌ها با توجه به نوعشان از منعطف تا خشک و غیر قابل انعطاف، متغیر است.

پاشنه کفش

پاشنه کفش‌های مردانه می‌تواند کوتاه، بلند و مخفی باشد. به کفش‌های پاشنه مخفی، آسانسوری نیز می‌گویند که مناسب آقایانی با قد کوتاه‌تر از نرمال جامعه است. کفش‌های رسمی و کژوال نیز اغلب پاشنه کوتاه دارند. آقایانی که سلیقه خاص دارند، کفش پاشنه‌دار را انتخاب می‌کنند. معمولا برخی از بوت‌های مردانه با پاشنه بلندتر تولید می‌شوند.

نام کفش‌ها

هر نوع کفشی اعم از رسمی، غیررسمی و اسپرت مدل‌های مختلفی دارد. لازم است قبل از اقدام به خرید، اسم انواع کفش مردانه را بدانید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید علاوه بر نام، عکس مدل‌های مختلف کفش مردانه را نیز ببینید. این موارد دانش شما را درمورد کفش‌ها افزایش می‌دهد.

قیمت

مدل، جنس و برند تولیدکننده از جمله متغیرهای اصلی تعیین‌کننده قیمت کفش مردانه هستند. یکی دیگر از این عوامل، نوع کفش است. کفش‌های رسمی و با تزئینات بیشتر معمولا قیمت بالاتری دارند. به خاطر سپردن این نکات، شما را به سمت خریدی لذت‌بخش و دلخواه هدایت می‌کند.

کفش طبی مردانه؛ راه حلی برای درد پا و کمر

کفش طبی یکی از انواع کفش مردانه است که به دلیل طراحی خاصش از پا درد و کمر درد جلوگیری می‌کند.

کفش‌های اسپرت و راحتی نیز ممکن است در مدت زمان طولانی باعث خستگی پاها شوند. دو مشکل عمده‌ آقایانی که مدام راه می‌روند یا سرپا می‌ایستند، درد پا و کمر است. کفش‌هایی که در قسمت جلو پا به پنجه و انگشتان فشار وارد می‌کنند به مرور زمان علاوه بر ایجاد درد، باعث تغییر حالت انگشتان پا نیز می‌شوند. برخی از انواع کفش مردانه ممکن است تمامی انحناهای کف پا را پر نکند و در آینده منجر به درد کمر و زانو گردد.

کفش‌های طبی با طراحی تخصصی و متناسب با فرم پاها این مشکل را حل کرده‌اند. زیره این مدل کفش‌ها از نوع لاستیکی و مقاوم در برابر لیز خوردن است. در کفی کفش‌های طبی، بالشتک‌هایی تعبیه شده که هر گونه فشار احتمالی وارده به پا را خنثی می‌کند. این نوع کفش اغلب توسط افرادی که مدام راه می‌روند یا یکجا می‌ایستند مانند کادر درمان و کارکنان خط تولید کارخانه‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

خرید کردن، کاری دوست‌داشتنی و لذت‌بخش است و تاثیر مثبتی بر روحیه ما می‌گذارد. برای داشتن تیپی جذاب، باید کفشی مناسب بخرید. بهتر است آقایان با انواع کفش مردانه آشنایی داشته باشند که بتوانند کفش مورد نظر خود را انتخاب کنند. کفش مردانه بر اساس جنس، کارایی و شرایط آب و هوایی به چند دسته کلی تقسیم می‌شود و هر کدام شامل مدل‌های متفاوتی هستند. در مطلب حاضر به معرفی انواع کفش مردانه اسپرت، مجلسی، کژوال، تابستانی و زمستانی پرداختیم.

هنگام خرید انواع کفش مردانه به نکاتی مانند جنس، قیمت و مدل توجه کنید.
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من