مجله لباست

انتخاب اکسسوری بر اساس استایل

اکسسوری چیست و در چه مواقعی استفاده می‌شود؟ اگر بخواهیم تعریفی کلی از اکسسوری داشته باشیم، باید بگوییم که در حالت کلی به هر لوازم جانبی اکسسوری (accessory) می‌گویند. حال اگر این تعریف را وارد دنیا مد کنیم، هرگونه لوازم جانبی که در کنار لباس اصلی استفاده می‌شود و به لباس جلوه و زیبایی بیشتری می‌دهد، اکسسوری گفته می‌شود. حتی در برخی مواقع هدف از انتخاب اکسسوری، ایجاد هارمونی رنگ مناسب در لباس است.

البته اکسسوری‌ها تنها در مد و لباس تعریف نمی‌شوند؛ به عنوان مثال، در لوازم خانه نیز به هرگونه لوازم جانبی که ما از آن‌ها در کنار لوازم اصلی جهت زیبایی بیشتر استفاده می‌‌کنیم، نیز اکسسوری می‌گویند. همچنین موارد دیگری نیز برای استفاده و توضیح اکسسوری وجود دارد که توضیح درباره آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است.

اما سوال اصلی این است که مناسب‌ترین انتخاب اکسسوری‌ برای آقایان چیست؟ برای خانم‌ها چطور؟ چگونه اکسسوری مناسب خود را پیدا کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم.

انواع اکسسوری در دنیای مد و لباس

اگر م‌خواهید در انتخاب اکسسوری موفق عمل کرده باشید، باید پیش از هر چیز اکسسوری‌ها را بشناسید. اکسسوری‌های مربوط به مد و لباس انواع مختلفی دارند که در حالت کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه این دو دسته را به شما معرفی می‌کنیم.

اکسسوری‌های حمل کردنی

 

دسته اول اکسسوری‌هایی هستند که اصطلاحا به آن حمل کردنی می‌گویند. همانطور که از نام این اکسسوری‌ها پیداست، آن‌ها را نمی‌پوشند، بلکه در کنار خود یا در دست حمل می‌کنند. مهمترین و پرکاربردترین اکسسوری‌های این دسته عبارت است از:

  • انواع عینک‌ها؛
  • کیف؛
  • کفش؛
  • انواع چترها؛
  • انواع چوب‌دستی‌ها؛
  • کروات؛
  • بادبزن‌ها؛
  • کلاه؛
  • جاکلیدی؛
  • کیف‌های جیبی یا کیف پول و غیره.

تمامی اکسسوری‌هایی که نام بردیم، طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند. بنابراین دست شما برای انتخاب از میان آن‌ها با توجه به سلیقه و نوع لباستان باز است.

اکسسوری‌های پوشیدنی

 

دسته دوم از این اکسسوری‌ها مربوط به اکسسوری‌هایی است که آن‌ها را می‌پوشند. مهم‌ترین و رایج‌ترین این نوع از اکسسوری‌ها عبارت است از:

  • جواهرات؛
  • کت؛
  • چکمه و کفش؛
  • انواع دستمال‌های سر یا گردن؛
  • کمربند؛
  • شال گردن؛
  • کلاه‌ها؛
  • ساعت؛
  • انواع دست‌بند؛
  • روسری و شال؛
  • جوراب و غیره.

اکسسوری‌های این دسته نیز تنوع بالایی دارند. این شما هستید که باید مناسب‌ترین آن‌ها را از لحاظ رنگ، طرح و سایز با توجه به استایل خود انتخاب کنید.

اهمیت اکسسوری‌ها

شاید اکسسوری‌ها در درجه دوم انتخاب شوند، اما باید بدانید که به اندازه لباس اصلی اهمیت دارند. تعجب نکنید؛ لباس شما به تنهایی جلوه و زیبایی خاصی ندارد. درواقع این اکسسوری‌ها هستند که لباس شما را کامل می‌کنند و به آن جلوه و زیبایی می‌دهند.

مثلا فرض کنید پیراهنی ساده بدون هیچ اکسسوری بر تن دارید؛ آیا این لباس در تن شما زیبا خواهد بود؟ معلوم است که خیر. اما حال تصور کنید که با استفاده از اکسسوری‌ها هارمونی رنگ زیبایی در استایل خود ایجاد کرده‌اید؛ در این صورت است که لباس شما جلوه خاصی خواهد داشت و بیشتر نیز به چشم می‌آید. بنابراین اهمیت استفاده از اکسسوری را دست کم نگیرید.

انتخاب اکسسوری مناسب برای کامل کردن تیپ بسیار مهم است. حتی در برخی مواقع گوشواره‌ای ساده یا حتی گردنبند یا ساعت نیز می‌تواند استایل شما را زیرورو کند.

انتخاب اکسسوری برحسب جنیسیت

واقعیت این است که در انتخاب اکسسوری باید موضوع جنسیت را در نظر داشت، اما این حقیقت استثناهایی نیز دارد. به طورکلی می‌توانیم بگوییم که اکسسوری‌ها در حالت کلی یا به طور مخصوص برای خانم‌ها یا برای آقایان طراحی و تولید می‌شوند. به عنوان مثال، بیشتر ساعت‌ها، دستبندها، کت و کفش از انواع اکسسوری‌هایی هستند که جنسیت در آن‌ها اهمیت دارد.

اما همچنان اکسسوری‌هایی نیز تولید می‌شود که در آن جنسیت مهم نیست. این اکسسوری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که چه خانم‌ها و چه آقایان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. به عنوان مثال، اکثر کلاه‌ها، چترها، کفش‌های اسپرت و اکسسوری‌هایی از این قبیل برای خانم‌ها و آقایان طراحی می‌شوند. طراحی این اکسسوری‌ها به گونه‌ای است که جنسیت مصرف کننده فرقی ندارد و هر شخصی می‌تواند از استفاده کند.

 تعادل را در انتخاب اکسسوری‌ها حفظ کنید

حال که می‌دانید اکسسوری چیست، باید نکاتی را در مورد انتخاب درست اکسسوری‌ها نیز بدانید. اینکه شما چه اکسسوری را انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد. زیرا همانطور که انتخاب درست اکسسوری به جذابیت ظاهر و استایل شما می‌افزاید، در نقطه مقابل نیز انتخاب اشتباه اکسسوری می‌تواند تیپ شما را داغون و زیرورو کند.

حتی اگر لباس شما یکی از شیک‌ترین و به روزترین لباس‌ها نیز باشد، با انتخاب اکسسوری اشتباه جذابیت استایل خود را از بین خواهید برد. پیشنهاد می‌کنیم که در انتخاب اکسسوری سراغ ساده‌ترین و ظریف‌ترین‌ها بروید؛ زیرا این اکسسوری‌ها بسیار شیک هستند. یادتان باشد که در استفاده از اکسسوری‌ها زیاده‌روی نکنید؛ در این صورت استایل شما به اندازه‌ای که انتظار دارید، شیک به نظر نخواهد رسید. در ادامه برخی  طرز استفاده درست از برخی از مهمترین اکسسوری‌ها را به شما بیان خواهیم کرد.

گوشواره؛ اکسسوری مشترک خانم‌ها و آقایان

گوشواره از اکسسوری‌های زیبا و جذابی است که نه تنها اکثر خانم‌ها، بلکه برخی از آقایان نیز از آن استفاده می‌کنند. این اکسسوری تاثیر زیادی بر استیال شما دارد، البته اگر درست انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر لباس شلوغی انتخاب کردید، بهتر است سراغ گوشواره‌های بزرگ نروید. حتی پیشنهاد می‌کنیم در ست کردن لباس‌های ظریف نیز از گوشواره‌های ظریف استفاده کنید.

کیف و کفش؛ اکسسوری مهم در استایل

کیف و کفش از اکسسوری‌های مهمی است که بخش جدانشدنی از لباس نیز محسوب می‌شود. بنابراین هرچه در انتخاب آن حساسیت بیشتری به خرج دهید، استایل جذاب‌تری خواهید داشت. یادتان باشد که انتخاب هر کیف و کفشی استایل شما را زیبا نخواهد کرد؛ بنابراین در خرید و انتخاب این اکسسوری مهم و جذاب تمام جوانب را در نظر بگیرید. مهمترین فاکتورهایی که باید در این مورد به خاطر بسپارید، هارمونی رنگی و نوع استایل شما است.

جذابیت گردنبند در تیپ شما

جذابیت گردنبند در تیپ‌های مختلف انکار نشدنی است. از آن جایی که این اکسسوری جذاب تاثیر زیادی در جلوه و ظاهر لباس شما می‌گذارد، اکثر مواقع از آن استفاده می‌شود. در صورتی که انتخاب شما درست باشد، یعنی اینکه شما بتوانید گردنبندی مناسب استایل خود انتخاب کنید، استایل خود را به شکلی جذاب به نمایش گذاشته‌اید.

به عنوان مثال، اگر لباس شما اسپرت است، نباید از جواهرات ظریف استفاده کنید. حتی برعکس، اگر لباس مجلسی و ظریفی به تن دارید، گردنبندهای بزرگ که حالت اسپرت دارند، انتخاب خوبی برای شما نیستند. بنابراین در انتخاب اکسسوری گردنبند نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید. اگر هیچ ایده‌ای در این زمینه ندارید، اصول انتخاب گردنبند را در اینترنت جست‌وجو کنید یا از افراد باتجربه در این زمینه مشاوره بگیرید.

ساعت مچی می‌تواند شما را شیک تر نشان دهد!

ساعت مچی یکی دیگر از اکسسوری‌هایی است که بیشتر افراد از ان استفاده می‌کنند، ساعت مچی چه بین خانم‌ها و چه بین آقایان دارای طرفداران زیادی است، همچنین این ساعت‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر روی استایل شما بگذارد به خصوص در آقایان که در بیشتر مواقع مچ دست انها پیدا است ساعت مچی نقش مهمی دارد. این ساعت ها ممولا دارای تنوع بالا می باشد که ما می توانید بساه به علاقه و تیپ خود مناسب ترین نوع ان را انتخاب کنید.

دو نکته مهم در انتخاب اکسسوری

در انتخاب هر اکسسوری نکات به خصوصی را باید در نظر بگیرید. اما دو نکته بسیار مهم در انتخاب اکسسوری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. این نکات را به خاطر بسپارید و قدمی کوچک به سوی استایلی زیبا و جذاب بردارید.

کدام گردنبند برای کدام یقه مناسب است؟

از آنجایی که گردنبند اکسسوری محبوبی در میان خانم‌ها و آقایان است، ترجیح دادیم که یکی از این نکات را به انتخاب درست این اکسسوری جذاب اختصاص دهیم. یکی از اصول مهم در انتخاب درست گردنبند، توجه به یقه لباس است. باید با توجه به یقه پیراهن یا بلوز خود دست به انتخاب گردنبند بزنید.

پیشنهاد ما این است که از گردنبند هنگامی که یقه لباس شما بسیار باز است، استفاده کنید. زیرا یقه‌های باز به تنهایی زیبایی خاصی ندارند. بنابراین شما می‌توانید با انتخاب گردنبندی جذاب و شیک این فضای خالی را به زیباترین شکل ممکن پر کنید.

توجه به رنگ پوست در انتخاب زیورآلات

شاید تعجب کنید، اما باید بدانید که رنگ پوست در انتخاب اکسسوری‌هایی مانند زیورآلات اهمیت زیادی دارند. جواهراتی که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد، ظاهر شما را جذاب‌تر نشان می‌دهند.

اگر تناژ رنگی پوست شما گرم است، جواهراتی به رنگ‌های زرد، طلایی، قرمز و صورتی گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. اما برای پوست‌هایی با تناژ رنگی سرد سنگ‌های تزیینی قرمز، بنفش و آبی جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند.

حرف آخر

به جرات می‌توان ادعا کرد که لباس‌ها بدون زیورآلات و اکسسوری‌ها ناقص هستند. بنابراین اگر بگوییم استایل شما تنها با اکسسوری‌های درست کامل می‌شود، ادعای بی اساسی نکرده‌ایم. اگر در انتخاب اکسسوری‌ها درست عمل کرده باشید، جلوه‌ای زیبا از استایل خود به نمایش می‌گذارید.

امیدواریم با در نظر گرفتن اصول و نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بهترین اکسسوری‌ها را برای خود انتخاب کنید و استایلی بی‌نقص و زیبا برای خود بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *